Thursday, 25 August 2016

Punca rambut gugur lepas bersalin

Rambut kerap gugur memang stress. Umi dulu lepas bersalin rambut jadi gugur x hengatt. Dia disebabkan hormon imbalance. Masa preggy hormon estrogen ni tinggi. Fungsinya untuk membantu perkembangan baby dalam rahim ibu. Tu yang sampai muka preggy mommy ni nampak glowing semacam. Lepas bersalin estrogen ni turun mendadak. Liang rambut jadi terbuka. Tu yang jadi musim gugur tu..huhu..

Jom kita cuba tips2 ni. No 4 tu selalu orang buat tapi x perasan. Dah2 jangan buat lagi ye. Kesian rambut kita tu. Kalau boleh bercakap mesti dia dah meronta kesakitan.

Kurangkan juga pakai bahan kimia ye. Sebab sangat2 x baik untuk rambut. Cuba produk natural dan organik. Contohnya minyak zaitun, minyak bunga matahari. Kalau rajin dan perut kebal, boleh la makan bayam setiap hari. Zat besi dalam bayam dapat menguatkan akar rambut kita. Tapi muak gak nak makan setiap hari kan.

Jom cuba Nurul Gold vege oil hair serum. Umi pakai dalam seminggu dah kurang gugur. Alhamdulillah. Nak cuba blh wasap umi ye 011-3273 6193.
#rambutgugurlepasbersalin #pakarrambut #nurulgold #umiomarfaroq




No comments:

Post a Comment